Αρχική σελίδα
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 1ου ΕΠΑ.Λ. 1ου ΕΚ Μεσολογγίου
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου είναι το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.
Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση προτάσεις βελτίωσης.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, Αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.....
1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.
Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο Σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας,. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο.
2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος.
Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/στρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού.
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.
4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
5. Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.
6. Ποιότητα του σχολικού χώρου.
Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.
1. Να συμμετέχετε ισότιμα στη σχολική ζωή και να επιδεικνύετε σεβασμό στους εκπαιδευτικούς, στους συμμαθητές σας και στη σχολική περιουσία.
2. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ΟΛΟΙ οι μαθητές πρέπει να εξέρχονται από την αίθουσα ή το εργαστήριο.
3. Καφές και διάφορα φαγώσιμα, αναψυκτικά κ.λπ. ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ στην αίθουσα και στους εργαστηριακούς χώρους .
4. Πριν αρχίσετε μια εργασία που απαιτεί δεξιότητα που δεν διαθέτετε πρέπει να πάρετε οδηγίες και την άδεια του καθηγητή σας.
5. Το κάπνισμα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ σε όλους τους χώρους του Σχολείου και ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ στους εσωτερικούς χώρους.
6. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση κινητών τηλεφώνων από όλους, κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
7. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους, σε όλους τους χώρους του Σχολείου, και ιδιαίτερα στους εσωτερικούς χώρους, στα πλαίσια της νομιμότητας και του σεβασμού της υγείας των συνανθρώπων μας .
8. Δεν επιτρέπεται η χρήση των πινάκων ηλεκτρικού ρεύματος του συστήματος πυρόσβεσης και συναγερμού από τους μαθητές.
9. ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ:
α) Να εργάζεστε στην καθορισμένη θέση σας, μην τριγυρίζετε άσκοπα στο χώρο του εργαστηρίου. Μην μιλάτε ποτέ και μην ενοχλείτε τους συμμαθητές σας όταν εργάζονται.
β) Να διατηρείτε τον εξοπλισμό (εργαλεία, όργανα, υλικά και τις μηχανές) σε άριστη κατάσταση. Μην σπαταλάτε υλικά και χρόνο. Χρησιμοποιείστε τα σαν να είναι δικά σας.
γ) Ποτέ μην ενεργείτε ριψοκίνδυνα. Τα αστεία και οι φάρσες δεν έχουν καμία θέση στο εργαστήριο. Δώστε προτεραιότητα στην ασφάλειά σας, καθώς και στην ασφάλεια των άλλων που είναι γύρω σας.
δ) Το μέρος που εργάζεστε πρέπει, όταν τελειώνετε την εργασία σας, να το αφήνετε στην κατάσταση που το βρήκατε όταν αρχίσατε την άσκηση. ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΙ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ.
ε) Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται η έξοδος των μαθητών από το εργαστήριο.
Ο Διευθυντής Ε.Κ. Ο Διευθυντής ΕΠΑ.Λ.
Παπαθανασίου Σωτήριος Αραχωβίτης Ιωάννης
Οι μαθητές του μηχανολογικού τομέα του ΕΠΑΛ Μεσολογγίου υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους και του διευθυντή του ΣΕΚ Μεσολογγίου κ. Παπαθανασίου Σωτήρη, το σχολικό έτος 2018-2019, κατασκεύασαν εξαρτήματα αλουμινίου από ανακυκλούμενο αλουμίνιο.
Οι κύριες κατεργασίες για την παραγωγή του έργου είναι:
1. Χύτευση
- Χρησιμοποιήθηκαν κουτάκια αλουμινίου από αναψυκτικά.
- Κατασκευάσθηκε χυτήριο από παλαιό θερμοσίφωνα, επενδύθηκε με πυρόχωμα και χρησιμοποιήθηκε για παραγωγή θερμότητας προπάνιο.
2. Τόρνευση
- Χυτευμένο αλουμίνιο
- Επεξεργασία στον τόρνο
3. Χύτευση σε χώμα με βαρύτητα
Η διαδικασία της χύτευσης σε χώμα χωρίζεται σε τρία στάδια:
|
||
Στάδιο 1: Τύπωμα του μοδέλου στο χώμα. Επιλογή της κατάλληλης διαιρούμενης κάσας. · Επιλογή της κατάλληλης διαιρούμενης κάσας. · Τοποθέτηση της κάσας στον ειδικό χώρο. · Χωρισμός της κάσας σε δύο μέρη Ά & ΄Β. · Τοποθέτηση βοηθητικής επίπεδης επιφάνειας. · Τοποθέτηση του Ά (κάτω τμήματος της κάσας στην βοηθητική επίπεδη επιφάνεια. · Τοποθέτηση του μοδέλου. · Κοσκίνισμα ειδικού χώματος στις γωνίες του μοδέλου για δημιουργία καλής επιφάνειας.*
|
Στάδιο 2: Πλήρωση του καλουπιού με τηγμένο μέταλλο. · Το καμίνι που θα γίνει η τήξη του μετάλλου. · Ο πυρίμαχος κάδος μέσα στο καμίνι. · Γέμισμα του πυρίμαχου κάδου με στερεό μέταλλο. · Άναμμα του φλόγιστρου προπανίου. · Τήξη των κομματιών μετάλλου στον κάδο. · Προσθήκη συλλιπάσματος για την απομάκρυνση ακαθαρσιών & οξειδίων του μετάλλου. (Σόδα μαγειρική (Διτανθρακική Σόδα) ,Ιωδιούχο αλάτι μαγειρικό). · Απομάκρυνση ακαθαρσιών & οξειδίων του μετάλλου από το τηγμένο μέταλλο. · Μεταφορά του τηγμένου μετάλλου. · Άδειασμα του τηγμένου μετάλλου στο καλούπι. |
Στάδιο 3: Απομάκρυνση και καθαρισμός του χυτού. · Άνοιγμα της κάσας. · Διαχωρισμός του χυτού από το χώμα. · Το χυτό με ενσωματωμένους τους οχετούς πλήρωσης. · Σπάσιμο των οχετών πλήρωσης. · Το χυτό έτοιμο. |
* Στάδιο 1 : Το χώμα Το χώμα είναι μίγμα από Χαλαζιακή άμμο, Καρβουνίτη και Μπετονίτη με πρόσμιξη νερού ώστε να μην διαλύεται. (1Kg Χαλαζιακή άμμος , 100-130gr μπετονίτη.
|
· Η άμμος πιέζεται με σκοπό την μεγαλύτερη συνεκτικότητα της. · Γύρισμα του έτοιμου τμήματος της κάσας. · Προετοιμασία του δεύτερου τμήματος της κάσας. · Αφαίρεση της βοηθητικής επιφάνειας. · Διόρθωμα ατελειών. · Πασπάλισμα επιφανείας με καθαρό χαλαζία για εύκολο διαχωρισμό της κάσας. (johnson's baby powder, πούδρα proderm). · Τοποθέτηση σωλήνα στη θέση της μπουκαδούρας. · Τοποθέτηση σωλήνα στη θέση της απέναντι μπουκαδούρας. · Γέμισμα με χώμα της ΄Β κάσας. · Συμπίεση του χώματος με ειδικό εργαλείο. · Στρώσιμο της επιφάνειας & αφαίρεση των σωλήνων. · Δημιουργία Κωνικότητας στο χείλος της μπουκαδούρας. · Πασπάλισμα με χαλαζία της τελικής επιφάνειας. · Διαχωρισμός των δύο τμημάτων της κάσας. · Διόρθωμα ατελειών. · Αφαίρεση του μοδέλου. · Αποτύπωμα του μοδέλου μετά την αφαίρεση του. · Διόρθωμα ατελειών στο αποτύπωμα μετά την αφαίρεση του μοδέλου. · Δημιουργία οχετών πλήρωσης που συνδέουν τις μπουκαδούρες με το αποτύπωμα. · Κλείσιμο της κάσας. |
4. Χύτευση στην άμμο με βαρύτητα
Τα στάδια που ακολουθήθηκαν είναι τα εξής:
- Επιλέχθηκε πρότυπο
- Κατασκευάστηκε κατάλληλο καλούπι
- Αποτυπώθηκε το πρότυπο στην άμμο.
- Έγχυση της μεταλλικής ρευστής μάζας στο καλούπι
- Αφαίρεση του χυτού από το καλούπι, καθαρισμός και έλεγχος
Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα του Εργαστηριακού Κέντρου Μεσολογγίου.
Το Ε.Κ. Μεσολογγίου δημιουργήθηκε το 1999 και από τότε υποστηρίζει τα εργαστηριακά μαθήματα του 1ου ΕΠΑ.Λ. Μεσολογγίου και του Ι.Ε.Κ. Μεσολογγίου, παρέχοντας 17 εργαστήρια, σε διάφορους τομείς.
Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης της Αξιολόγησης με θέμα: «Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς», την Πέμπτη 01/02/2024 πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από τον κ. Μελισσαράτο Γεράσιμο (Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο), στους μαθητές του Τομέα Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας. Ο κ. Μελισσαράτος ενημέρωσε τα παιδιά για τις αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου των επεξεργασμένων τροφίμων και των ενεργειακών ποτών καθώς και για τα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής.
Ευχαριστούμε τον κ. Μελισσαράτο για την άμεση ανταπόκρισή του στην πρόσκλησή μας και ευελπιστούμε και σε μελλοντική μας συνεργασία.