ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 1ου ΕΠΑ.Λ. 1ου ΕΚ Μεσολογγίου

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου είναι το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.  

 Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση  προτάσεις βελτίωσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, Αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.  Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.  Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.....

 1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

 Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.  Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο Σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας,. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο.

 2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος.

 Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/στρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

 3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού.

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

 4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

 Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.  Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 5. Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων 

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.  Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

 6. Ποιότητα του σχολικού χώρου.

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.  

 1. Να συμμετέχετε ισότιμα στη σχολική ζωή και να επιδεικνύετε σεβασμό στους εκπαιδευτικούς, στους συμμαθητές σας και στη σχολική περιουσία.

2. Κατά τη διάρκεια  του διαλείμματος ΟΛΟΙ οι μαθητές πρέπει να εξέρχονται από την αίθουσα ή το εργαστήριο.

3. Καφές και διάφορα φαγώσιμα, αναψυκτικά κ.λπ. ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ στην αίθουσα και στους εργαστηριακούς χώρους .

4. Πριν αρχίσετε μια εργασία που απαιτεί δεξιότητα που δεν διαθέτετε πρέπει να πάρετε οδηγίες και την άδεια του καθηγητή σας.

5. Το κάπνισμα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ σε όλους τους χώρους του Σχολείου και ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ στους εσωτερικούς χώρους.

6. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση κινητών τηλεφώνων από όλους,  κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

7. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους, σε όλους τους χώρους του Σχολείου, και ιδιαίτερα στους εσωτερικούς χώρους, στα πλαίσια της νομιμότητας και του σεβασμού της υγείας των συνανθρώπων μας .

8. Δεν επιτρέπεται η χρήση των πινάκων ηλεκτρικού ρεύματος του συστήματος πυρόσβεσης και συναγερμού από τους μαθητές.

9. ΣΤΑ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ:     

   α)  Να εργάζεστε στην καθορισμένη θέση σας, μην τριγυρίζετε άσκοπα στο χώρο του εργαστηρίου. Μην μιλάτε ποτέ και μην ενοχλείτε τους συμμαθητές σας όταν εργάζονται.     

   β)  Να διατηρείτε τον εξοπλισμό (εργαλεία, όργανα, υλικά και τις μηχανές) σε άριστη κατάσταση. Μην σπαταλάτε υλικά και χρόνο. Χρησιμοποιείστε τα σαν να είναι δικά σας.       

   γ)  Ποτέ μην ενεργείτε  ριψοκίνδυνα. Τα αστεία και οι φάρσες δεν έχουν καμία θέση στο εργαστήριο. Δώστε  προτεραιότητα στην ασφάλειά σας, καθώς και στην ασφάλεια των άλλων που είναι γύρω σας.    

   δ) Το μέρος που εργάζεστε πρέπει, όταν τελειώνετε την εργασία σας, να το αφήνετε στην κατάσταση που το βρήκατε όταν αρχίσατε την άσκηση. ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΙ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ.      

   ε)  Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται η έξοδος των μαθητών από το εργαστήριο.

 

 

 

      Ο Διευθυντής  Ε.Κ.                                                          Ο Διευθυντής ΕΠΑ.Λ.

 

 

  Παπαθανασίου Σωτήριος                                                     Αραχωβίτης  Ιωάννης